Felismerni egy másik ember lelkét
A
dolgok nem annyira világosak és elkülönültek, mint ahogy beszélünk
róluk; ezért nagyon nehéz magunkban elkülönülten és tisztán látni a
lényünk különböző részeit, hacsak nem volt részünk hosszú edzésben és
fegyelemben a tanulmányozás és megfigyelés terén.
Nincsenek
vízzáró részek a lélek és az elme, a vitális és még a fizikai közt
sem. A lélek behatol az elmébe. Egyes embereknél ez igen számottevő,
megfigyelhető. Tehát az elme azon része, ami rendelkezik egyfajta
fogékonysággal a pszichikus lény finom érintése felé, képes érezni
másokban a lélek jelenlétét.
Azok
akik képesek egy bizonyos mértékig belépni mások tudatosságába, amikor
már képesek lesznek közvetlenül látni vagy érezni a gondolataikat, a
mentális tevékenységüket, akik képesek belépni mások mentális
környezetébe anélkül, hogy szavakat kellene használniuk önmaguk
kifejezéséhez, könnyen megtudják állapítani, hogy valakinek alszik, vagy
aktív a lelke. A lélek aktivitása ad egy különleges színt a mentális
aktivitáshoz - ez könnyebb, átfogóbb és fényesebb - és ezt lehet érezni.
Például, ha belenézel valakinek a szemébe, többé-kevésbé biztosan ki
tudod jelenteni, hogy él-e a lelke, vagy nem látod a lelkét a szemében.
Sok ember érzi - úgy értem "sok" a fejlődött emberek közt-meg tudja ezt
mondani. De természetesen, hogy pontosan tudjuk milyen mértékig éber és
aktív valaki lelke, milyen mértékben uralja a lényt, mennyire ő a
mester, ahhoz birtokolni kell a pszichikus tudatosságot, mert csak az
tud meghatározó módon ítélkezni. De összességében nem lehetetlen, hogy
rendelkezzetek egy fajta belső rezgéssel, amitől azt mondod, "Oh! Ennek
az embernek van lelke."
Nyilvánvaló,
hogy amit leggyakrabban az emberek -hacsak nincsenek beavatva -
léleknek hívnak, az a vitális rezgés. Ha valakinek van egy erős, aktív,
akaratos vitálisa, ami uralja a test tevékenységeit, aminek nagyon erős
kapcsolata van az emberekkel, dolgokkal és eseményekkel kapcsolatban, ha
van egy feltűnő művészi ízlése, a szépség minden megtestesülésére,
általában kísértésbe esünk, hogy azt mondjuk és higgyük, "Oh! Neki élő a
lelke!"; de ez nem a lelke, hanem a vitális lény, ami él és uralja a
test tevékenységeit. Ez a különbség egy, a fejlődést éppen csak megkezdő
és azok között, akik még mindig a tisztán materiális élet
tehetetlenségében és tamas-ában vannak. Ez felruházza, először a
látszatot és a tevékenységeket is egy rezgéssel, egy rezgés
intenzitással, ami gyakran azt a benyomást kelti, hogy a másiknak az élő
lelke; de ez nem az, a vitálisa fejlett, aminek van egy különleges
ereje, erősebb a fizikai tehetetlenségnél, és megadja a rezgés, élet és
tevékenység intenzitását azoknak, akiknek a vitális lénye még nem
fejlődött ki, és ezért nem rendelkeznek vele. Nagyon gyakori ez a
zűrzavar a vitális tevékenység és a lélek közt. . A vitális rezgés
sokkal könnyebben érzékelhető az emberi tudatosság számára, mint a lélek
rezgése.
Szabályként,
ahhoz, hogy valakiben megláthassuk a lelket, az elmének nagyon
csendesnek kell lennie - nagyon csendesnek, különben az ő rezgéseit
látjuk, nem a lélekét.
És
azután mikor megpillantunk valakit, aki tudatos a lelkére, és a
lelkében él, ha így nézzük, azt érezzük, mintha haladnánk benne lefelé,
mélyre hatolnánk, mélyre a személyben, messze, nagyon messzire benne;
míg általában ha valakinek a szemébe nézünk nagyon gyakran elérünk egy
rezgést ami válaszol a tekintetünkre, de nincs ez a mélyülő, mélyülő,
mélyülő, mélyülő érzésünk, hogy olyan mélyre hatolunk mintha lyukba
hatolnánk, messze, nagyon, nagyon, nagyon, mélyre, belülre, így van, egy
nagyon kicsiny, csendes válaszunk. Általában, amikor emberek szemébe
nézünk - olyan szemeket találunk, amelyekbe nem tudunk behatolni,
olyanok, mint a zárt ajtó, de néhány szem nyitva van,- be tudunk
hatolni, és akkor eléggé közel a felszín mögött, találkozunk valamivel,
ami rezeg, és néha ragyog, szikrázik. És ennyi. Ha megtéveszt, azt
mondjuk: "Ó, megtaláltam az eleven lelkét" - de, nem az: ez a vitálisa.
A lélek megtalálásához, el kell lépni ettől ezen a módon (mély gesztus),
mint ez, eltávolodva a felszíntől, mélyre kell húzódni benne, és menni,
menni, menni lefelé, le, le, messze lent egy nagyon mély lyukban, csönd
és nyugalom van; és akkor találni ott egy,,, valamilyen melegséget,
békességet, tartalmában gazdagot, és nagyon csendeset, nagyon teljeset,
egyfajta lágyságot - ez a lélek.
Ha
kitartunk, és tudatosak vagyunk, akkor eltölt a teljesség érzése, az
érzés, hogy valami tökéletes, ami mérhetetlen mélységet foglal magába.
Érezzük, ha belépnénk oda, rengeteg titok tárulna fel; olyan mint a víz
nagyon békés felszínén valami örökkévaló visszatükröződése. És nem
érzünk többé korlátokat az idő által.
Az az érzésünk, hogy mindig is léteztünk, és hogy a lényünk örökkévaló.
Ekkor érintettük meg a lélek lényegét.
És
ha ez a kapcsolat eléggé tudatos és teljes, felszabadít a külső forma
rabsága alól; többé nem érezzük, hogy csak azért élünk, mert van
testünk. Ez általában a lény megszokott érzete, hogy annyira kötődik
ehhez a külső formához, hogy amikor valaki "önmagára" gondol, akkor a
testére gondol. Ez így szokott lenni. A személyes valóság a test
valósága. Csak amikor valaki erőfeszítést tesz a belső fejlődés
irányába, és próbál találni valamit, ami egy kicsit stabilabb a
lényében, kezdheti megérezni azt a "valamit" ami tartósan tudatos minden
koron és változáson keresztül, ez a valami kell, hogy "én" legyek. De
már ehhez szükséges egy igen mély tanulmányozás. Különben, ha arra
gondolsz, hogy "Ezt fogom tenni", "Szükségem van erre", ez mindig a
tested, egy valamilyen kis akarat ami az érzékelések keveréke,
többé-kevésbé zűrzavaros, szentimentális reakcióké, és még zűrzavarosabb
gondolatoké, amik egy keveréket alkotnak, amiket egy impulzus kelt
életre, egy vonzalom, egy vágy, valamilyen akarat: és mindez,
pillanatnyilag "énné" válik - de nem közvetlenül, mert az ember ezt az
"ént" nem különállóként érzékeli a fejtől, a törzstől, a karoktól és
lábaktól, és mindentől ami mozog - ez nagyon szorosan összekapcsolódott.
Csak
amikor már sokat gondolkodtunk, sokat láttunk, sokat tanulmányoztunk,
sok megfigyelést tettünk, kezdünk csak rájönni, hogy valaki
többé-kevésbé független a másiktól, és hogy a mögöttes akarattól függően
tud cselekedni vagy nem cselekedni, és lassan, nem teljesen azonosítjuk
magunkat a mozgással, a tevékenységgel, a felismeréssel - az a valami
lebeg. De ehhez sok megfigyelés szükséges.
És
aztán még többet kell megfigyeljünk, hogy ezt meglássuk, ezt az ott
lévő második dolgot, ezt a valamilyen aktív tudatos akaratot "valami
más" indítja be, ami figyel, ítél, dönt és próbálja tudásra alapozni a
döntéseit - ez még sokkal később történik. És elkezdjük látni ezt a
"valami mást", elkezdjük meglátni, hogy ennek van ereje beindítani a
második dolgot, ami egy aktív akarat; és nem csak az, hanem van egy
közvetlen és nagyon fontos működése a reakciókon, az érzéseken és
érzeteken, és végül átveheti az irányítást a lény összes mozdulatán - ez
a rész ami néz, megfigyel, ítél és dönt.
Ez az irányítás kezdete.
Amikor
valaki tudatossá válik erre, megragadta a fonalat, és amikor valaki
irányításról beszél, tudhatja "Ah! Igen, ez az irányítás képessége."
Így tanulunk meg magunkra tekinteni.
(Mirra Alfassa)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése