2021. október 13., szerda

A szeretet kölcsönös, együtt élmény...

 

"Ahol nem szeretnek, onnan előbb-utóbb menj tovább!"
 
Persze csak akkor, ha megteheted. Ha eljött az ideje. Sokáig azt hittem, hogy szeretet az is, ha csakis én szeretek. Elég, ha adok – nem baj, ha nem kapok. Azt hittem, ilyen a krisztusi szeretet is – de tévedtem! A szeretet kölcsönös, együtt élmény. Minden szeretet: összeszeretés, egymást szeretés. Más szó rá a Harmónia. Ez is csak akkor van, ha valami együtt szól, ha kölcsönös. Az ölelés: kölcsönös. Az igazi szeretkezés: együtt élmény. És egy jó párkapcsolat is az. Azért ritka manapság, mert másik ember is kell hozzá. Még az önmagam szeretete sem magányos élmény: van bennem Valaki, akit szeretek, és Ő szeret engem, ez adja lelkem harmóniáját, hogy „jól vagyok magammal", és a reményemet, hogy rátalálok arra, aki ezt az adást veszi. Vagy ő talál rám, mert a szeretet ugyanúgy hiányzik neki, mint nekem! Hiányzik a szívének, hogy másokért is verjen! Mert ez az életünk legboldogabb csúcsélménye - de csak akkor, ha ez kölcsönös."
 
(Müller Péter)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése