2013. március 27., szerda

A KEDVESTŐL HAZAFELÉ


Vihar Béla:
A KEDVESTŐL HAZAFELÉ
 

Amikor hajnalban eljöttem tőled,
  ifjú voltam,
és az éjszaka
kéklő habja gyöngyözően, halkan,
csobogott felettem a magasban,
    s tiszta volt, mint szemed sugara.
 
Amikor hajnalban eljöttem tőled,
oly nagy csend volt,
  és szerettelek.
Csak az árnyék, lombok és a mennybolt
tudta titkunk, mely enyém s tied volt:
    kedvesek közt a legkedvesebb.
 
Amikor hajnalban eljöttem tőled,
  bennem égtél,
mint szent tüzes bor,
s látni véltem; a párnára hajtva
körülfogja lágy hajad patakja
    drága arcod, s rólam álmodol.
  
Amikor hajnalban eljöttem tőled,
eltűnődtem,
  hogy a föld ragyog,
s csillag lobban, a parázsló, fénylő, –
isten ujján felszikrázó ékkő,
    és megköszöntem, hogy tied vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése